Kursuse nimetus: KAALB1-sõ 24
Eesmärkide seadja: Merlyn Mäesalu
Eesmärkide täitja: Merlyn Mäesalu
Õpileingu sõlmivad omavahel eesmärkide täitja ja seadja (mina ise) lubadusega, et kõik ained, mida õpin saavad õpingute käigus läbitud. Selleks peab eesmärkide täitja tegema järgmist:
Teema – Mida ma soovin õppida?
Soovin õppida haridustehnoloogia rakendamist õppeprotsessis, keskendudes eelkõige digivahendite ja IKT võimaluste kasutamisele alushariduses. Eesmärk on omandada teadmisi ja oskusi, mis aitavad mul mitmekesistada õppetööd, toetada laste arengut ning hinnata digitehnoloogia võimalusi ja piiranguid.
Eesmärgid – Mis on minu õppimise eesmärgid?
- Omandada praktilised oskused erinevate digivahendite ja -keskkondade kasutamiseks alushariduses.
- Arendada oma digipädevusi, et mõtestatult ja turvaliselt integreerida tehnoloogiat õppetöösse.
- Õppida looma ja kohandama IKT-põhiseid õppemänge ning õppetegevusi.
- Analüüsida ja hinnata IKT vahendite sobivust ning nende mõju lapse arengule ja õppimisele.
- Arendada oskust toetada lapsevanemaid ja kolleege haridustehnoloogia kasutamises.
Strateegiad – Kuidas ma kavatsen oma eesmärgid saavutada?
- Osalen aktiivselt loengutes ja praktilistes töötubades, kus tutvun erinevate haridustehnoloogia lahendustega.
- Läbin iseseisvad tööd, sealhulgas digipädevuse eneseanalüüsi, õppematerjalide loomise ja õppemängude arendamise.
- Katsetan ja rakendan õpitud meetodeid oma töös lasteaias, analüüsides nende efektiivsust.
- Uurin ja analüüsin viimase viie aasta haridustehnoloogia alaseid teadustöid, et saada ülevaade valdkonna arengutest ja suundadest.
- Koostan lõimitud õppetegevuse kava, kus on rakendatud digitehnoloogia võimalusi ja lapse arengu hindamise meetodeid.
- Pean e-portfooliot, kus kajastan oma edusamme ja reflekteerin õpiprotsessi.
Vahendid/ressursid – Missuguseid vahendeid ma kasutan eesmärkide saavutamiseks?
- Kursuse õppekeskkond Moodle, kus on kättesaadavad õppematerjalid ja juhised.
- Digivahendid ja tarkvara: interaktiivsed õppemängud, robootikavahendid (nt OSMO, TADA pliiats), videotöötlusprogrammid, liitreaalsuse rakendused, testide ja küsitluste loomise platvormid (nt Kahoot, Quizziz).
- Õpikeskkonnad ja veebitööriistad: e-portfoolio keskkond WordPress), rühmatöövahendid (Padlet, Jamboard).
- Teadusartiklid ja haridustehnoloogia uuringud.
- Koostöö õppejõudude, kaasõppijate ja lasteasutuse kolleegidega kogemuste vahetamiseks ja õppematerjalide analüüsimiseks.
- Lapsevanemate nõustamiseks kättesaadavad digitaalsed juhendid ja metoodilised materjalid.
Hindamine – Kuidas ma tean, et olen oma eesmärgid saavutanud?
- Olen läbinud kõik iseseisvad tööd ja praktikumide ülesanded, mis kajastuvad minu e-portfoolios.
- Olen loonud lapse arengu hindamiseks digimängu ja õppetegevuse kava, mis arvestavad digipädevuse ja haridustehnoloogia kasutamise võimalustega.
- Olen teinud reflekteeritud eneseanalüüsi oma digipädevuste kohta, kasutades DigCompEdu mudelit.
- Olen suutnud rakendada digitehnoloogiat laste õppimise toetamisel ja saanud tagasisidet kolleegidelt ning lapsevanematelt.
- Olen edukalt osalenud kursuse lõpuarvestusel, kus analüüsin õpiprotsessi ja oma arengut.
Refleksioon – Mis minu jaoks töötas ja mis mitte?
Kursuse lõpus analüüsin, millised strateegiad ja vahendid olid minu jaoks kõige tõhusamad, millised väljakutsed tekkisid ning kuidas saan oma haridustehnoloogia alaseid oskusi edaspidi arendada.