Õpiloo kavandamine ja ootused
Olen loonud suvise õpiloo pealkirjaga “Suvi lasteaias – rohelised lood ja digiseiklused”, mille elluviimine algab maikuus ja kestab kogu suve. Tegemist on laiapõhjalise projektiga, kus lõimuvad loodusõpe, digipädevuste arendamine ja loovtegevused. Projekti sihtrühmaks on 3–7-aastased lapsed liitrühmas ning kogu tegevus on üles ehitatud selliselt, et see toetab laste iseseisvust, eneseväljendust ja koostööoskusi läbi praktilise kogemuse.
Selle õpiloo kavandamise juures pean seni kõige olulisemaks õnnestumiseks just tervikliku ülesehituse loomist – tegevused on paigutatud ajateljele, hõlmates istutamist, vaatlemist, uurimist, loomingulist väljendust ning lõpuks ka tulemuste tähistamist koos laste ja lastevanematega. Erilise rõõmuga olen sidunud tegevustesse digitehnoloogia: tahvelarvutid, BeeBotid, QR-koodid ja erinevad digivahendid annavad lastele võimaluse oma tegemisi jäädvustada ja väljendada ka tehnoloogia abil. Usun, et see muudab projekti veelgi mitmekesisemaks ja laste jaoks põnevamaks.
Kuna projekt alles algab, ei saa veel rääkida sellest, mis tegelikkuses õnnestub või ebaõnnestub. Küll aga teadvustan juba praegu mõningaid võimalikke väljakutseid. Näiteks võib tegevuste hulk osutuda suveperioodil liigselt ambitsioonikaks, kuna arvestama peab nii puhkuste kui ka ilmastikutingimustega. Samuti plaanin eriti tähelepanelikult jälgida, kuidas digivahendite kasutamine väiksemate laste puhul sujub – kui palju tuge nad vajavad ja millised meetodid toimivad kõige paremini. Usun, et kogu projekti jooksul õpin palju nii laste kui ka enda kui õpetaja kohta.
Tunnen, et see õpiloo kavand on seni minu üks läbimõeldumaid töid – see ühendab minu huvi loodusõppe, digivahendite ja loova õpetamise vastu. Ootan suure põnevusega, kuidas see kõik tegelikkuses tööle hakkab ja kuidas lapsed sellesse kaasuvad.
Valminud õpilugu on leitav siit: